Oulun Sataman digialusta esittäytyi Hafentagissa

Suomen Satamaliitto ry, 25.10.2019

Oulun Satama Oy:n toimitusjohtaja Marko Mykkänen oli tänä vuonna Deutsch-Finnischer Hafentagin pääpuhujana Lyypekissä. Marko Mykkänen kertoi satamayhteisön matkasta kohti uusia liiketoimintamalleja ja mahdollisuuksia 5G-verkkoratkaisujen ja reaaliaikaisen tilannekuvan myötä.

Mykkänen 1.JPG

Paikalla oli satapäinen Saksalais-Suomalaisen Kauppakamarin sidosryhmäyleisö sekä poikkeuksellisen suuri suomalaissatamien edustus.

Satamapäivien yhteydessä Suomen satamat ja Lyypekin satama järjestivät yhteisen työpajan, jossa esiteltiin käytännön ratkaisuja satamien infrastruktuurin ja toimintojen digitalisoimiseksi, sekä niistä syntyviä hyötyjä satamille ja satamien asiakas- ja sidosryhmille.

Deutsch-Finnischer Hafentagin ohjelma päättyi paneelikeskusteluun, johon osallistuivat Helsingin Sataman toimitusjohtaja Ville Haapasaari, Satamaliiton toimitusjohtaja Annaleena Mäkilä, EU:n komission Merten Moottoritiet -rahoitusinstrumentin johtaja Kurt Bodewig, Suomen Saksan kunniakonsuli Frank Dreeke, Lyypekin pormestari Jan Lindenau sekä Lyypekin sataman toimitusjohtaja Sebastian Jurgens.

Lyypekki paneelikeskustelu.jpg