TERVETULOA SATAMAPÄIVILLE

Suomen Satamaliitto ry (info a Satamaliitto.fi), 24.8.2022

Satamapäivät järjestetään 21-22.9.2022 Joensuussa.

Joensuun kaupunki1

KATSO TÄSTÄ SATAMAPÄIVIEN PÄIVITTYNYT OHJELMA

Satamapäiviin on enää reilu kuukausi aikaa. Joensuu ja Pohjois-Karjala kutsuvat!

Olemme onnistuneet saamaan paikan päälle kovanluokan asiantuntijoita todella ajankohtaisten teemojen äärelle.

Satamapäivillä on ilo esitellä Suomen johtavia Yhdysvaltojen globaalin roolin ja suurvaltapolitiikan tutkijoita, tutkijatohtori Ville Sinkkonen Ulkopoliittisesta Instituutista. Ville Sinkkonen on tutkinut mm. Suomen asemaa euroatlanttisessa turvallisuudessa, EU:n pakotepolitiikkaa sekä Euroopan strategista autonomiaa geoekonomisessa tulevaisuudessa. Sinkkonen käy Satamapäivien keynote puheenvuorossaan läpi ajankohtaista geopoliittista ja geoekonomista tilannetta erityisesti tarkastellen Yhdysvaltojen ja Kiinan roolien muutoksia.

Ohjelmassa on mukavan yhdessäolon ja verkostoitumisen ohella useita kiinnostavia puhujia. Talouden näkymistä puhuu johtaja Sami Pakarinen Elinkeinoelämän keskusliitosta ja liikenteen tulevaisuutta tarkastelee korkea edustaja Mikael Nyberg Liikenne- ja viestintäministeriöstä.

Paneeliskeskustelussa debatoidaan liikennepolitiikan tulevaisuuden tarpeista johtavan liikenne- ja elinkeinopoliittisen asiantuntija Päivi Woodin alustuksen pohjalta. Paneelissa satamien ja satamaoperoinnin ylin johto antaa näkemyksiään satamien toimintaedellytysten turvaamisesta.

Satamapäivien muut teemat käsittelevät liikenteen ja satamatoimintojen digitalisaatiota, kyberturvallisuutta sekä satamien sähköistymistä ja muuta vihreää siirtymää satamissa.

Satamapäivät käynnistyvät yhteisellä lounaalla keskiviikkona 21.9. ja konferenssiosuus päättyy tutustumiseen Joensuun satamaan ja Mantsinen Oy:n toimintaan torstaina 22.9. puolilta päivin.

Ilmoittaudu tästä mukaan!

Nähdään Satamapäivillä Joensuussa!